söndag 3 september 2017

Om kandidatpresentationer

En kväll förra veckan fick Centerpartiets kandidater till region Halland och riksdagsvalet på några minuter presentera sig för medlemmar och andra intresserade vid en sammankomst i Vinberg. Vi blev många och det kändes väldigt bra, med många entusiastiska och kvalificerade kandidater - nya och gamla - till båda listorna. Ungefär så här var min presentation: 

"Mina intressen i regionen är dels utbildningsfrågor - vi har ju både folkhögskolor och naturbruksgymnasium i Halland, väl värda att behålla och utveckla - men främst infrastruktur och kommunikationer. Vi behöver få till långsiktigt hållbara tågförbindelser i norra Halland med ett riktigt pendeltåg så fort som möjligt, helst igår... Motorvägen korkar igen för minsta lilla. Och varför används inte våra vattenvägar mer kan man undra? Hela Halland är kustnära. I Stockholmsområdet används både skärgårdstrafik och pendelbåtar. Vi är många som pendlar, väldigt många, och goda förbindelser vare sig det är tåg, buss, bil eller virtuellt ger låg arbetslöshet, goda inkomster och en levande landsbygd. 

Större delen av mitt arbetsliv har jag ägnat åt transportbranschen och jag sitter för andra perioden i Förskole-Grundskole-nämnden i Kungsbacka. Det känns som en bra bakgrund. För övrigt är jag en utflyttad bohusläning som efter diverse omvägar hamnade utanför Fjärås för nu över 20 år sedan." 



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar